For the Romanian speakers

Cativa colegi, Dan Selaru, Bogdan Glavan, Cristian Paun, Dan Popa impreuna cu subsemnatul am hotarat sa distrugem monopolul ideilor si analizelor economice proaste care ne intoxica viata zi de zi. Ca urmare, vineri 4 Noiembrie, la ora 15, discutam pe sleau despre economie in direct la Hotnews -“Shleauri economice”. Inspiraţia blogger-ilor împotriva conspiraţiei ideilor proaste din economie.

Vineri vom dezbate meritele “contractului cu FMI”. Daca place vom repeta figura cu alte subiecte.

20 thoughts on “For the Romanian speakers

  1. Apreciabil demersul pe fond. Intradevar,”monopolul ideilor” distorsioneaza perceptia realitatii, iar segregarea(acesteia), nefiind accesibila majoritatii(in mod constant) blocheaza diseminarea “adevarului” . . . Astept cu real interes acest demers laudabil ce sunt convins ca va fi plin de continut . . .

      1. Nu m-ar deranja daca toti invitatii ar fi “austrieci” (nu-i citesc constant pe Popa si Selaru, dar tu esti cel mai keynesian dintre toti, nu?) dar sa nu fie persoane pe care sa nu le pot urmari fara a-mi da palme peste frunte.

        Incerc sa evit atacuri personale pe cat posibil, dar uita-te si tu la ultimul articol al lui Paun, de exemplu: la punctul 1 – “Cota unică (cea de 16%) este oricum progresivă în valoare” – ie “the flat tax is progressive” ceea ce o exagerare oricum, dar el nici macar nu incearca sa sustina punctul asta de vedere aducand celebrul argument al deductibilitatilor. La punctul 2 se vede ca nu intelege conceptul de utilitate marginala, samd.

        In fine, nu stiu cum veti reusi sa luptati impotriva ideilor proaste atat timp cat va fi vreu sa cadeti de acord asupra carei teorii/model, e cel bun, si abia pe urma sa vedeti daca ideile/concluziile rezultate din modelele respective sunt bune sau proaste.

        PS Pentru ca tu te invarti in cercurile astea, in afara de Voinea, si, surprinzator pentru mine cand am descoperit, de Daianu, care mai sunt economisti post-keynesieni (“de stanga”?) de la noi (si persoane cat de cat publice)?

      2. @Florin Bejan

        Wow, asa par eu “mai keynesian”? Inseamna ca undeva gresesc enorm. Eu ma consideram un economist liberal clasic foarte foarte aplicat care intelege rolul unui stat foarte mic. Si eu am fost surprins ca mai sunt economisti de stanga in Romania. sunt usor de identificat, le plac taxele si numai statul poate sa rezolve problemele pietei.🙂

      3. Hey, poate m-am inselat eu; oricum nu cred ca m-am exprimat suficient de clar, am vrut sa spun ca “si daca ar fi vreunul dintre voi [cei enumerati], tu ai fi cel mai apropiat de ~”.

        Oricum, daca pana la urma asta e, o intalnire a unor “economisti liberali clasici”, in locul tau, nu m-as duce cu un tricou imprimat cu “AUSTERITY MEASURES DO NOT WORK DURING CRISIS!!!!!!!!”, risti o excludere din club😉

  2. V-am urmarit. N-a fost rau, tu ai parut de departe cel mai sigur pe tine si coerent.

    Pacat de intrebarea cu veniturile bugetare. “Cat mai putin” nu e un raspuns, e o eschiva😉 O intrebare mai buna ar fi fost “cat ar trebui sa fie deficitul bugetar”.

    O ora pare putin pentru 5 invitati, dar ritmul a fost ok, mai ales pentru o prima emisiune.

  3. Eu am ratat sa ma uit la timp :((. Iertare. Dar a ramas inregistrarea :X. Si am postat si pe facebook, fac reclama :)).

    Da, Florin e singurul care imi place si mie, desi nu sunt chiar 100% deacord cu tot. Nu stiu cine e tipul ala blond /semi-chelios, dar nu-mi place deloc de el🙂. Sorry :DD

    1. Asta a ideea, sa avem pareri diferite. Eu incerc sa folosesc politici economice care sa mearga in Romania. Nu poti sa ai o economie ca a noastra si sa folosesti modele de dezvoltare facute pentru economia SUA.
      Dupa mine cheia este in sistemul monetar care difera foarte mult de la tara la tara.

  4. Poate n-ar strica participantilor o parcurgere prealabila a subiectelor pentru a veni cu idei argumentate si trimiteri la materialul fundamentarii opiniilor/viziunii proprii; nivelul pregatirii discutiei trebuind sa exceada celui al unei sedinte (consider ca trebuie respectati cei ce urmaresc acest demers…) Nu vreau sa fiu rautacios, dar a semanat cu “strategia” guvernuli, adica : vedem noi ce-o iesii pe parcurs…
    De asemenea, daca am avea un acces facil la un rezumat succint al calificarii si experientei fiecarui interlocutor ar fi de bun augur deoarece optica pote fi rezultanta a procesului formator.
    Trebuie sa-ti(sa va) dam credit pentru acest demers, amintind faptul ca nimic nu-i perfect ci perfectibil si ca problema e cand nu se urmeaza acesta cale…

    PS. Florin, colegii trebuie sa se ridice la nivelul tau pentru a dezvolta o idee, o ratiune; pareri are oricine… iar simpla asociere de pareri duce spre derizoriu. Nu-ti asocia imaginea cu oricine; in orice context! Imaginea, intr-un mediu impropri se erodeaza…

    MULT SUCCES IN CONTINUAREA ACESTUI DEMERS ! ! !

    1. Multumesc Edward, foarte bune sugestiile. Despre participanti poti sa gasesti detalii pe blogul fiecaruia. Sunt de acord ca suntem prizonierii experientelor si educatiei noastre, si cred ca s-a vazut si in aceasta “emisiune”. Diferentele de viziune, desi spre dreapta, sper sa ne faca mai puternici.
      Am observat, totusi, din mai multe comentarii ca “opinia publica” vrea solutii. Nu cred ca vom putea oferii solutii, in primul rand pentru ca este greu din postura noastra sa nu fim subiectivi. Eu sper sa oferim in primul rand explicatii pentru unele decizii de politica economica (fiscala, monetara, etc) si poate sa aratam ca exista alternativa la unele tampenii vehiculate in “main stream media”.
      Sunt de acord ca trebuie sa structuram putin emisiunea. Sincer, a iesit asa pentru ca cel putin eu nu credeam ca va interesa pe cineva. Am crezut gresit. Acum imi dau seama ca responsabilitatea unui astfel de demers e mult mai mare decat fiecare din noi.
      Referitor la imaginea mea, …aici sunt multe de spus. Sunt in faza de reconstructie dupa o asociere gresita din care am iesit cam sifonat. Dar am invatat ca un comunist ramane comunist pana la moarte.🙂

Leave a Reply

