Guvernul valideaza concluziile analizei mele referitoare la aderarea la zona euro

Anul trecut in Aprilie am facut o analiza publicata in Raportul Anual SAR.

Atunci spuneam “Astazi a aparut raportul anual SAR iar in acest an am fost invitat sa-mi aduc si eu contributia. Analiza mea s-a uitat la oportunitatea aderarii Romaniei la zona euro in 2015.

Pe scurt ce am spus in Raport: Accelerarea intrării în zona euro poate avea rezultate traumatizante pentru economia românească – şomaj şi creştere economică redusă, sau acumularea dezechilibrelor de genul celor văzute la ţările PIIGS. România nu va fi real pregătită să adere la Uniunea Monetară decât după restructurarea şi consolidarea competitivităţii economiei. Cel mai probabil după 2020.”

Pana acum atat autoritatea monetara cat si guvernul au ignoarta sau chiar de multe ori ironizat la concluziile analizei mele. Totusi in raportul de convergenta publica ieri guvernul ajunge la aceeasi concluzie referitor la aderarea la zona euro. Mai bine mai tarziu deca nicioadata.

Raport de Convergenta Aprilie 2013 “Angajamentul de adoptare a monedei euro este menținut pentru o datã la care va fi atins obiectivul privind îndeplinirea criteriului nominal şi real de convergență.”

P.S. Am sa revin cu o analiza in detaliu. Este important de observat daca politicile economice prezenate in raportul de convergenta sunt cele care vor asigura indeplinirea criteriilor reale si nominale de convergenta.

One thought on “Guvernul valideaza concluziile analizei mele referitoare la aderarea la zona euro

  1. Pai toata lumea stia ca Romania nu este pregatita sa adere la zona euro, dar aderarea la zona euro a fost aruncata ca o petarda electorala sa creada electoratul ca Romania merge in directia buna.

Leave a Reply

