Am renuntat si la cota unica de 16%

Ieri de la Berlin premierul V.V.Ponta anunta :”Vom menţine sistemul fiscal cât mai stabil şi predictibil posibil. Cota unică de 16% – o să fiu foarte sincer spunându-vă că eu şi alţi social-democraţi am propus să o schimbăm, dar din cauza influenţei pozitive a partenerilor noştri liberali de coaliţie am decis să păstrăm cota unică şi o vom menţine în mandatul de patru ani. Este o garanţie a stabilităţii legislaţiei noastre fiscale”, a spus Ponta, în conferinţa organizată la sediul Deutsche Bank.

Din pacate domnul V.V. Ponta a fost dezinformat, pentru ca nu cred ca incercat sa ascunda adevarul, de consilierii proprii, ministrul de finante si ministrul delegat cu bugetul.

Dupa cum se vede in ordonata de urgenta statul impoziteaza VENITURILE (salarii/indemnizatii/plati compensatorii) cu 85% acordate cu ocazia incetarii contractului de munca. Nu se spune nimic de stat vs. privat. Pana acum aceste venituri erau impozitate ca restul veniturilor, cum este normal, cu 16%.

Este prima dovada ca Romania a renuntat la cota unica, chiar si in forma ei autohtona, unde veniturile si profiturile erau impozitate cu aceeasi rata: 16%. Urmeaza impozitul in trei “trepte” pe venit, 12-16-20, si foarte probabil TVA la 25% (conditia de semnare a unui nou acord cu FMI).

994294_187632038062190_453771735_n

941135_187632051395522_723572458_n

4 thoughts on “Am renuntat si la cota unica de 16%

    1. Economia nu o sa mearga niciodata cu “populisme”. Prezentarea lui Lucian Isar despre Tarom mi se pare exemplul perfect cat de interesat e politicul de economie (toarna cat mai putina apa la “copacul” economie dar vor cat mai multe “fructe” in special inainte de alegeri)

  1. Am auzit acelasi argument si la Traian Basescu si nu am fost de acord nici cu el. Cota unica nu a fost niciodata atat de unica: am avut impozit de 1% pentru castigul din transferul actiunilor detinute mai mult de un an, avem cota de impozitare 25% pentru veniturile obtinute din jocuri de noroc, intre 1% si 3% pentru venituri din imobiliare (in functie de perioada de detinere).

Leave a Reply

