Studiul care estimeaza costul clauzelor abuzive pentru sistemul bancar nu exista

Acum cateva saptamani spuneam ca nu cred ca exista un studiu facut de BNR care sa arata impactul clauzelor abuzive din contractele de credit. Rationamentul era simplu. Daca un asemenea studiu ar exista oricine ar putea sa-l ceara si sa mearga cu el instanta pentru a demonstra ca aceste clauze abuzive exista. De fapt, acest lucru m-a marcat din momentul in care l-am auzit pe domnul Guvernator vorbind despre subiect, implicit admitand existenta unor clauze abuzive.

Astazi am primit pe mail urmatorul document care arata ca acest studiu nu exista la BNR. Daca nu exista atunci de ce au fost transimise informatii care arata ca elminarea acestor clauze din contractele de credite ar costa sistemul bancar inte 600 milioane euro (ARB) si 1 miliard euro (BNR)? Nu am raspunsul la intrebare. Eu doar vreau sa arat ca acest studiu nu exista si din punctul meu de vedere costurile pentru sistem sunt supraestimate.Bieninteles ca si eu pot sa gresesc si pana nu avem cu adevarat un studiu facut de cineva INDEPENDENT nu o sa stim adevarul.

studiubnr1

studiubnr2

8 thoughts on “Studiul care estimeaza costul clauzelor abuzive pentru sistemul bancar nu exista

  1. “S-a făcut studiul, s-a discutat cu ARB (Asociaţia Română a Băncilor – n.r.), propunerea mea către colegii din Banca Naţională şi cei din ARB a fost să iasă împreună şi să explice cifrele, calculele nu au fost simple, şi să nu spun eu acum nicio cifră, dar nu pot să mă abţin să spun că impactul este major, ar fi major asupra sistemului bancar”, a afirmat Isărescu în cadrul unui briefing de presă, răspunzând unei întrebări pe această temă.”

    http://www.mediafax.ro/economic/isarescu-studiul-privind-clauzele-abuzive-din-contracte-arata-un-impact-major-asupra-sistemului-11061770

  2. Cifrele avansate de dl.Isarescu au aceiasi sursa ca si cifrele 60.000 morti la revolutia din 89,si reprezinta angajamentul tehnocratului salvator pentru prezent si viitor pe termen scurt.

  3. PS Cifrele reprezinta stresul bancar in domeniul ipotecilor imobiliare, pe care tehnocratul salvator s-a angajat sa i-l transefere in sarcina debitorilor din Romania.[Reteta bis prevede sa nu mai fie folositi bani publici,pentru acoperirea pierderilor bancare,insa nu spune nimic de clientii bancilor]

Leave a Reply

