Nu, inca nu se vad efectele politicii monetare relaxate

Mi-a atras atentia un titlu dintr-un ziar financiar care sustinea ca se vad efectele politicii monetare de stimulare a creditarii. Si pentru a sustine afirmatia articolul folosea ca exemplu cresterea creditarii in LEI pentru domeniul corporatist. Ce spun datele? Spun altceva, normal. Dupa cum se vede stocul de credite in lei pentru corporatii nu a crescut. De fapt este mai mic decat acum cateva luni si este exact la media perioadei Septembrie 2012-August 2013. Efectul de politica monetara nu avea cum sa se vada asa repede (eu oricum cred ca BNR trage cu gloante oarbe dar asta este alta poveste -pe blog sunt mai multe analize).

Dar pentru ca tot m-am uitat la datele pentru creditarea in lei, am pus pe grafic si datele pentru stocul de credite (lei si alte valute) pentru corporatii si gospodarii. Unde vad eu problema, deja semnalata acum cateva luni? Exact la corporatii. Pentru persoane fizice stocul total pare sa se mentina stabil dar pentru corporatii tendinta este clara de scadere. Mie asta nu-mi arata ca economia o sa creasca sanatos prea curand.

crediteaugust2013

4 thoughts on “Nu, inca nu se vad efectele politicii monetare relaxate

  1. Nu mai conteaza dobanda cheie, poate sa fie si -2%!
    Am incercat sa iau un credit de 60.000 euro cu 30.000 garantati prin FGCIMM. Banca mi-a cerut sa depun inca o garantie cash de 30.000. Dar dobanda era calculata pe 60.000. Deleveraging…nu gluma!

  2. Domnule Citu cu tot respectul, trebuia să lăsați comentariile!Procedați exact cum au procedat securisto-comunistoizii din ING cu dumneavoastră!
    Acest personaj MARIAN ANDRONE împroașcă internetul cu mizerii la adresa statului român!De acord că e corupt și ineficient dar hai cu toții să-l reformăm!
    Ei, giurgiștii, capitaliștii de carton, vor distrugerea statului completă!
    Culmea diprețuiesc modul cum statul le fură impozitele dar ar vrea credite garantate de același STAT!
    Nu aș fi intervenit în nici un fel dacă nu era ipocrit!

  3. Regret ca am ripostat. Chiar nu e locul potrivit si oricum a fost degeaba.

    Intrebarea ramane: daca bancile sunt nevoite sa returneze imprumuturile luate de la “mame”, la ce nivel de business putem evolua in Romania pe urmatorii ani? Ai o oportunitate ce necesita, de ex 150.000 E, dar nu o poti fructifica din lipsa de cash. Te limitezi la nivelul ce ti-l permiti? Se poate pt. un IMM sa creasca fara creditare?

Leave a Reply

