In Octombrie 2008 rezervele valutare au crescut nu au scazut (update).

UPDATE 19.05.2013: Dupa ce am publicat aceasta opinie dl. Croitoru a revenit si a corectat paragraful pe care l’am citat. In forma noua:”Repet, utilizând metoda mea, nu am avut temei să spun că deprecierea leului și vânzările nete de valută din ianuarie 2009 (similare procentual cu cele din octombrie 2008) au indicat un atac speculativ, cum am spus despre evoluțiile din octombrie 2008.”

Totusi vanzarile nete de valuta ar trebui sa duca la o scadere a rezervelor valutare. Informatia pe care o avem de la BNR arata doar ca rezervele valutare au crescut punand sub semnul intrebarii “vanzarile nete de valuta”.

Publicat in 18.05.2013
Domnul Lucian Croitoru a intervenit in disputa Isar plus presedinte de banca vs. BNR reprezentati prin domnul Lucian Croitorul si domnul Daniel Oanta. Opinia domnului Croitoru o gasiti aici.

Pentru ca sunt in mijlocul propriei analize stiu foarte bine toate datele si astfel mi-a atras atentia un paragraf din opinia domnului Croitoru: “Repet, utilizând metoda mea, nu am avut temei să spun că deprecierea leului și scăderea rezervelor valutare din ianuarie 2009 (similare cu cele din octombrie 2008) au indicat un atac speculativ, cum am spus despre evoluțiile din octombrie 2008.”

Va prezint mai jos un grafic din studiul meu care arata ca de fapt in Ocomtbrie 2008 si chiar in Noiembrie 2008 rezerva valutara a BNR a CRESCUT nu a SCAZUT. Astfel un indicator care ideintifica atacul speculativ pica. Mai mult folosind acest indicator Ianuarie 2009 este identificat ca atac speculativ. Dupa cum am mai spus atac specualtiv este folosit gresit aici pentru ca regimul valutar din Romania este unul flexibil si nu fix.

rezervevalutare

Domnul Croituru are dreptate totusi cand spune ca pana acum nu exista alt studiu care sa analizeze acea perioada. De aceea orice opinie nefundamentata este foarte usor eliminata. Eu sper sa schimb aceasta situatie in curand, desi lucrez pe cont propriu fara sprijinul unei institutii in spate.

3 thoughts on “In Octombrie 2008 rezervele valutare au crescut nu au scazut (update).

Leave a Reply

